Pages

Tuesday, May 25, 2010

Mayat bayi ditanam ditemui.... Lagi??

Sumber Utusan Malaysia Online

SHAH ALAM 25 Mei - Gejala buang bayi sudah kerap kali dihebahkan media namun ia sedikitpun tidak memberi kesedaran kepada segelintir individu tidak bertanggungjawab untuk mengulangi perbuatan itu.

Masih ada pihak yang tidak serik - melakukan hubungan seks terlarang sehingga hamil dan mangsanya adalah bayi yang tidak berdosa.

Terbaru, mayat seorang bayi lelaki yang dipercayai baru dilahirkan ditemui ditanam berhampiran Stesen Komuter Padang Jawa di sini malam tadi.

Mayat yang dibalut dengan kain lampin itu ditemui selepas seorang pekerja Keretapi Tanah Melayu Berhad (KTMB) ternampak sebuah kubur kecil yang baru di kawasan tersebut kira-kira pukul 10 malam.

Ketua Polis daerah, Asisten Komisioner Nor Azam Jamaludin berkata, polis yang tiba di tempat kejadian selepas dimaklumkan, menggali kubur kecil sedalam 0.5 meter itu sebelum menemui mayat bayi bersama urinya yang dipercayai baru ditanam.

"Kita masih menyiasat mengenai penemuan ini bagi mengesan individu yang terlibat," kata beliau ketika dihubungi pemberita di sini petang ini.

Ini merupakan kes buang bayi terbaru dikesan. Pada 14 Mei lalu, seorang bayi lelaki ditinggalkan di atas lantai beralas tikar di belakang Masjid Jamek Al-Makmur di Sungai Lalang, Sungai Petani di Kedah.

Dua hari sebelum itu, pasangan remaja yang baru berusia 19 dan 15 tahun didakwa menanam mayat bayi lelaki mereka di tebing sungai di Taman Melaka Baru, Batu Berendam, Melaka.

Menurut Nor Azam, kes tersebut kini disiasat mengikut Seksyen 318 Kanun Keseksaan kerana menyembunyikan kelahiran dan menyebabkan kematian.

Bagaimanapun, kata beliau, sehingga kini belum ada tangkapan dibuat dan polis meminta mereka yang mempunyai maklumat mengenai kejadian itu supaya memaklumkan kepada mana-mana balai polis terdekat.

Ape sudah jadi?? Di mana perikemanusiaan?? Kucing kat umah aku pon tahu jage anak sejak di lahirkan sampai sekarang..



Adakah manusia seperti binatang? Malah lebih teruk daripada binatang?

1 comment:

Mrs Ziela (Norzila Noh) said...

dah tahap lebih teruk dah ni cik badrul..

so called sex education...
tak formal kat skolah pun lagi, tapi da diformal dan dilegalkan kat channel2 tv negara islam hadhari yang cemerlang, gemilang lagi terbilang ini..